Cape Range National Park - Reisverslag uit Learmonth, Australië van José . - WaarBenJij.nu Cape Range National Park - Reisverslag uit Learmonth, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Cape Range National Park

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

19 April 2023 | Australië, Learmonth

Cape Range National Park is alleen te bereiken door eerst via Exmouth en North West Cape naar boven te rijden en dan langs de westkust weer af te zakken. Een enorme rit, maar zeker de moeite waard. We besloten naar het verste punt te gaan om te beginnen met de Yardie Creek Trail en het verlengde daarvan de Yardie Creek Gorge. We waren er vroeg in de ochtend. zodat het nog redelijk koel was, circa 25 graden. Het eerste deel is makkelijk en het verlengde deel klasse vier. We hebben er tientallen vleermuizen (fruit bat) gezien, maar ook de zeldzame zwartvoet wallaby. We hebben er zelfs meerdere gespot. Ook de visarend hebben we weten vast te leggen en verder genoten van de mooie uitzichten. Bij de Osprey Bay hebben we wat op het strand gewandeld, evenals op het aangrenzende Sandy Bay. Aangekomen bij Mandu Mandu Gorge bleek dat een 3 km lange trail te zijn met temperaturen van circa 50 graden. Het was inmiddels middag en aan het begin al enorm heet. We besloten de waarschuwing in acht te nemen en de trail niet te lopen. Bij Oyster Stacks, een snorkelgebied werden we tegengehouden, want snorkelen mocht vandaag niet. Wel mochten we op de rotsen zoeken naar krabben en hebben er een stel op de foto gekregen. We reden daarna verder naar Turquoise Bay, eveneens een snorkelgebied. Toch besloten we niet te gaan zwemmen, omdat we moeilijk nat in de auto konden gaan zitten en het overal enorm druk was. Wel lekker door het water gewandeld om een beetje af te koelen. Er was nog een plek te gaan, de Mangrove Bay. We hadden begrepen dat daar een vogelkijkhut zou zijn en in de schaduw vogels spotten leek ons wel wat. Helaas was daar geen hut en hebben we wel vogels kunnen spotten in de verte, maar hele mooie foto’s op die afstand zijn het niet geworden. Uit het park zijn we nog even langs de vuurtoren Vlamingh Head gereden. Leuk uitzicht, maar verder niet bijzonder. De bultruggen konden we nog niet spotten, want die trekken pas volgende maand langs. Voor de zekerheid hebben we nog getankt. Wel 40 cent per liter duurder dan elders, maar nog steeds goedkoper dan in Nederland. Beter dan zonder benzine te staan in niemandsland. Er zijn hier zoveel mensen dat de supermarkten leeg zijn en er is gewaarschuwd dat ook de benzine straks op is. Vanavond wilden we eten in het restaurant, maar na een kwartier was de bestelling nog niet opgenomen en toen we dat konden doen werd aangegeven dat het eten nog een uur op zich zou laten wachten. We zouden dan om 21.00 uur eten krijgen. We hebben toen maar gedineerd met koeken. Internet werkt ook niet meer wegens overbelasting. Na morgen wordt alles weer gewoon.

José

Wereldreiziger