Yanchep national Park - Reisverslag uit Yanchep, Australië van José . - WaarBenJij.nu Yanchep national Park - Reisverslag uit Yanchep, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Yanchep national Park

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

11 April 2023 | Australië, Yanchep

Vanmorgen vroeg op en om 6 uur al aan het ontbijt. Het voordeel van inlezen is dat je weet dat dieren s’morgens vroeg actief zijn, omdat het dan nog niet zo heet is en als het warmer wordt gaan ze de bossen in. Om 7.04 uur zaten we dus in de auto naar het Yanchep National Park. Meteen bij aankomst om 7.55 uur zagen we al tientallen kangoeroes. Zo konden wij ze in alle poses om de foto vastleggen. Daarna zijn we naar het gebied van de koala’s gelopen. Ook zij waren actief en hebben een paar leuke plaatjes van hen kunnen maken. Wij hoorden daar al het geluid van kaketoes. Dus zijn we op het geluid afgegaan. Inderdaad waren het er honderden, zo niet meer. Meestal hoog in de bomen, maar met de telelens konden we ze ook dichtbij halen. De meeste kaketoes waren zwart/wit, maar we hebben ook roze exemplaren gezien. Zij houden van een bepaald soort bomen en langs dat soort bomen hebben ze de kaketoe route gemaakt. Zo zijn er diverse routes in het park en daarvan hebben wij er diverse helemaal of gedeeltelijk gelopen. Niet alles loopt in een rondje en 17 km heen en dan dezelfde weg terug vonden we geen leuk plan. Er is duidelijk een grote brand in het bos geweest. Diverse bomen waren verkoold, maar toch waren er nieuwe scheuten uitgegroeid. Ook de heide bloeide weer. Op sommige plekken rook het nog steeds naar verbrand hout, maar de natuur heeft het toch weer gewonnen. Toen we om 9.45 uur weer even bij de auto terugkwamen om wat kleding te droppen was er geen kangoeroe meer te bekennen. We wilden graag de grotten bezoeken, maar alle grotten bleken gesloten te zijn. We hebben niet kunnen achterhalen wat daar de reden van was. Toen we na een lange wandeling, waar we nog wel een enkele kangoeroe in de bossen hebben waargenomen, weer terugkwamen bij het gebied waar we eerder koala’s en kaketoes hadden gezien, was het vooral erg druk met mensen. Een enkele koala troffen we slapend in een boom aan, maar de kaketoes waren helemaal verdwenen. Kortom, een hele goede keus om als een van de eersten in het park te zijn. Natuurlijk hebben we veel meer dieren, vooral vogels, gespot, maar de koala en de kangoeroe spreken toch het meest tot de verbeelding. Het is maar 55 km vanaf Perth. 13.50 uur waren we weer in het hotel.

Nu de winkels eindelijk na de Paasdagen weer open waren, hebben we wat souvenirs gekocht die we eerder al in de etalages hadden gezien in het Engelse straatje. Meteen ook maar hun Big Ben op de foto en de video gezet. Als hij slaat gaat er namelijk een carrousel draaien. Altijd leuk. Natuurlijk een ijsje gegeten en een restaurant uitgezocht. Wij hebben vanavond lekker zalm gegeten. Na ruim 20 km te hebben gewandeld is het goed rusten. Morgen willen we weer vroeg een park bezoeken. Het is dus raadzaam om te gaan slapen.

José

Wereldreiziger