Pinnacles dessert - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van José . - WaarBenJij.nu Pinnacles dessert - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Pinnacles dessert

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 April 2023 | Australië, Jurien Bay

Ook vandaag waren we vroeg op en om 6 uur aan het ontbijt. Koffers weer volledig ingepakt en om 6.52 uur vertrokken naar de volgende plaats. We volgden dezelfde route als gisteren en kwamen ook langs hetzelfde park. We konden het niet laten om daar toch even te stoppen om 7.41 uur. We vonden een groep kangoeroes, waarvan een met een Joey (baby kangoeroe) die dronk bij de moeder. Vrijwel de hele kop zat in de buidel. Als ze worden geboren zijn ze slechts 2 cm groot en doordat de moeder de weg naar de buidel heeft gelikt kunnen ze dan op de geur de buidel vinden, want ze zijn nog blind. In de buidel leven ze nog circa een half jaar voordat ze weer naar buiten kunnen. Na negen maanden kunnen ze niet meer terug, maar drinken nog wel af en toe bij de moeder. Ze moeten dan de juiste tepel vinden, want de dunne melk is voor de nieuwe baby en de dikke melk voor de min of meer zelfstandige kangoeroe. Een kangoeroe heeft twee baarmoeders, dus ze kunnen inderdaad twee jongen met afstand van elkaar hebben.

Ook een koala was wakker en heeft netjes geposeerd voor ons. Het is nu ook gelukt om de roze kaketoe op de foto te zetten en nog wat andere vroege vogels. Om 8.38 uur zaten we weer in de auto. Onderweg nog twee stops gemaakt met wat leuke uitzichten, maar om 10.43 uur kwamen we aan bij het park dat eigenlijk vandaag op het programma stond, The Pinnacles Discovery in het Nambung National Park. Een stukje woestijn met duizenden kalkstenen pilaren. We hebben ons er prima vermaakt. Er is een wandelroute van 1,2 km en een autoroute van 4,5 km en we hebben ze allebei gewandeld. In totaal hebben we er vier uur en een kwartier doorgebracht inclusief ons dagelijkse ijsje. In Tsjechië hebben we ooit een soortgelijk park bezocht en hadden ze de figuren namen gegeven. Twee grote pilaren waren de koning en koningin en zo was er een stoel en een kandelaar. Met een beetje fantasie kan je er van alles in zien. Dat zou hier ook heel goed gekund hebben. We hebben ze nu zelf maar namen gegeven.

Bij het hotel aangekomen om 15.37 uur wachtte ons een mindere verrassing. Er waren te weinig kamers geboekt en wij hebben een appartement met twee kamers, dus is er een wildvreemde man bij ons in het appartement gezet. De slaapkamers kunnen niet op slot en de badkamer evenmin. Gelukkig is het maar voor een nacht, maar hoewel niet nodig ben ik morgen vroeg weg.

José

Wereldreiziger