Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van José . - WaarBenJij.nu Kalbarri - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Kalbarri

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

14 April 2023 | Australië, Kalbarri

Vandaag een drukke dag voor de boeg, dus weer vroeg ontbeten. We hebben slechts een dag om Kalbarri te bezoeken, maar dat blijkt veel te weinig te zijn. Bovendien zitten we een flink eind bij het park vandaan. We zijn begonnen bij de Pink lake. Door een bepaald soort alg kleurt het water roze. Daarna hebben we achtereenvolgens Natural Bridge, Castle Cove, Island Rock, Grandstand, Eagle rock, Pot Alley, Rainbow Valley en Red Bluff bezocht. We hebben de kust even achter ons gelaten en hebben de toeristische attracties Kalbarri Skywalk en Nature’s Window bezocht. Z-Blend hebben we overgeslagen, omdat we graag nog de Mushroom Rock wilden bekijken en de trail wilden lopen voordat het donker was. Op alle plekken langs de kust zijn fantastische uitzichten en mooie rotsformaties te zien. We zijn ook steeds naar het strand gewandeld, hetgeen nog mooiere beelden van de rotsen gaf en goed zicht op het kapotslaan van de golven op de rotsen. Helaas zitten we in het verkeerde seizoen om walvissen en dolfijnen te spotten. De Skywalk zijn metalen driehoeken waarop je kan staan om over het dal uit te kijken. Leuk plaatje, maar niet spectaculair. Voor nature’s window geldt eigenlijk hetzelfde. Iedere toerist moet zo nodig in de “window” zitten voor een foto. Wij zijn dus maar de loope gaan volgen. De hele rondwandeling van 8 km kon niet, want na drie km was de boel afgesloten wegens te hoge waterstand. Er loopt werkelijk een rivier over het pad, dus we hebben de 3 km heen en terug gelopen. We konden toen eindelijk de window zonder mensen op de foto vastleggen. De mushroomtocht hadden we overgeslagen, omdat we ook graag de loope wilden lopen. Bovendien zouden we daar dieren zien tijdens de schemer. Om die reden hebben we daar afgesloten. De mushroom rock stelt niets voor en kan je na 100 meter al op de foto zetten als je dat wilt, maar de wandeltocht is een must voor iedereen die van stenen/rotsen/fossielen houdt. Heel mooie structuren gezien en inderdaad waren de pelikanen er en kangoeroes. Uiteindelijk waren we na 418 km om 21.18 uur pas weer bij het hotel en hebben we vanwege het gemak weer bij de Mexicaan gegeten en natuurlijk omdat het zeer smaakvol was.

José

Wereldreiziger