Zee en sterren - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van José . - WaarBenJij.nu Zee en sterren - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Zee en sterren

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

17 April 2023 | Australië, Coral Bay

We zijn nog verder naar het noorden getrokken en zitten aan het strand. Eerst konden we nog niet inchecken en hebben we gewoon langs het strand gewandeld. Zwemkleding zat nog in de koffer en aangezien wij hier niet de enige personen zijn, was omkleden in het openbaar ook wat lastig. Vanmiddag wel met zwemkleding naar het strand en wat leuke visjes op de foto gezet zonder snorkelset. Beide keren heel goed ingesmeerd en maar hopen dat het goedkomt. Mijn neus is ondanks de goede zorgen al aan het vervellen en mijn metgezel heeft rode, schilferige oortjes en voorhoofd. E-mail lezen op de pc ging al niet, want outlook ondersteunt lezen in het buitenland niet. Het is zo sterk beveiligd dat ik mijn eigen e-mails niet meer kan lezen. Dat kon ik nog wel op de telefoon ondanks de foutmeldingen, maar vandaag viel deze op de stenen kapot. Het was wel mijn beste telefoon, maar gelukkig hebben we er meer mee. Of het lukt om daar e-mail op in te lezen weet ik nog niet. Hier hebben we ook geen wifi, dus zullen we via een hotspot van de Australische sim deze tekst moeten versturen. We konden gewoon in het restaurant terecht en hebben een heerlijke vismaaltijd gehad van vers gevangen vis. Er waren diverse soorten van mosselen, grote garnalen, oesters en andere soorten. Daarna was er een lezing over de komende zonsverduistering en zijn we met een groepje van negen mensen op een plek buiten de stad gegaan om de zuidelijke sterrenhemel in het donker te bewonderen. Orion ging net onder en de grote beer (steelpan) is hier net boven de horizon te zien, maar dan omgekeerd. Verder is er natuurlijk het Zuiderkruis, de Schorpioen, de Leeuw, het vals kruis en natuurlijk de melkweg. Er zijn heel veel sterren zichtbaar, maar ik ken niet alle sterrenbeelden uit mijn hoofd.

José

Wereldreiziger

Actief sinds 27 Maart 2023
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 4201

Voorgaande reizen:

27 Maart 2023 - 31 Mei 2023

Australië en Indonesië

Landen bezocht: