Biologie, Geschiedenis en natuurkunde - Reisverslag uit Geraldton, Australië van José . - WaarBenJij.nu Biologie, Geschiedenis en natuurkunde - Reisverslag uit Geraldton, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Biologie, Geschiedenis en natuurkunde

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

13 April 2023 | Australië, Geraldton

Bij gebrek aan ontbijtfaciliteiten hebben we met noodles ontbeten. Daarna zonder te douchen vertrokken om 6.56 uur. Rond half acht zijn we bij een havenstadje gestopt en even wat zeelucht op te snuiven. Na een uur zijn we weer verder gereden. Om 10.08 uur kwamen we aan bij de leaning trees. Dit zijn eucalyptus bomen die snel groeien, maar door de harde zuidenwind omver geblazen worden. Daar wortelen ze gewoon verder en de schapen vinden het heerlijk om eronder in de schaduw te zitten. Slechts drie kilometer daarvandaan is een historisch stadje, Central Greenough. De oudste gebouwen zijn van 1860 en geven een beeld van de manier van wonen en leven uit die tijd. In totaal zijn er elf gebouwen bewaard gebleven. We hebben ons er ruim twee uur vermaakt. Aan de overkant van de weg was een wildlife park. Laten we het een dierentuin noemen. Daar hebben we ons ook nog een uur vermaakt. Daarna zijn we doorgereden naar het hotel. Aangezien we straks met 25000 andere mensen op de plaats zijn van de eclips, is de verwachting dat er geen eten meer te krijgen is. We hebben dus wat voedsel ingeslagen voor de komende dagen. Vanavond in een Mexicaans restaurant gegeten. Dat was lekker. Terug de plannen voor morgen opgesteld. Ondertussen waait het buiten hard. Is dat nou die zuidelijke wind die hier zo hard waait of is dat de cycloon Ilsa die vannacht boven ons, aan land komt? We merken het morgen wel. Eerst maar eens douchen en slapen.

José

Wereldreiziger