Perth en huur auto - Reisverslag uit Perth, Australië van José . - WaarBenJij.nu Perth en huur auto - Reisverslag uit Perth, Australië van José . - WaarBenJij.nu

Perth en huur auto

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

10 April 2023 | Australië, Perth

We zijn vanmorgen gestart met een prima ontbijt. Daarna drinken en eten ingeslagen voor onderweg en in de stad gaan wandelen om zoveel mogelijk stadsparken te bezoeken. In Queens Gardens zijn diverse vogelsoorten aangetroffen, maar de flora is op zich ook mooi. Het is niet heel groot, maar een rondgang met in het midden een vijver en een standbeeld van Peter Pan met zijn vriendjes. Dat bleek een cadeau voor de kinderen van de stad te zijn van de rotaryclub. Er is ook een speelpark (Wellington Square waar gerecreëerd kan worden. Een groot grasveld, basketbalvelden en een enorm klimrek van touwen, ladders, bruggen, glijbanen en zo. Ook waren er ingegraven trampolines, kabelbanen, diverse schommels en draaimolens. Kortom, voor ieder wat wils. In een groot winkelcentrum hebben we simkaarten gekocht voor Australië. Veel goedkoper dan bellen met de Nederlandse telefoon. Er zijn diverse (duurdere) oplossingen, maar een Simkaart kopen en er wat MB’s opzetten is het goedkoopste als je geen maanden blijft. Twee dollar voor de kaart en 30 dollar voor het beltegoed (20GB) en 28 dagen geldig. Nog wat extra zonnebrandcrème gehaald, want zoveel mag er niet in het vliegtuig mee en veel kleur hebben we nog niet opgedaan in Nederland. Vervolgens ging het vanmiddag regenen. Nog steeds prima te doen bij 26 graden. Vlak bij het winkelcentrum is een Engels straatje. Een smalle straat met Engelse huizen. Leuk, maar niet heel bijzonder. Ook Perth kent kathedralen. We zijn er in een binnen geweest, de St George Carthedral. Mooie glas in lood ramen en vooral de standaard voor de preekstoel was prachtig. Een vogel die op de vleugels de bijbel draagt. Heel apart vonden we het boek waarin alle namen werden geschreven van mensen die zelfmoord hadden gepleegd. Is dat niet aanzetten tot? Gelukkig lagen de jaartallen toch wel enige jaren uit elkaar. Vanmiddag de huurauto gehaald. Met de stadsbus naar het vliegveld en terug met de auto. Stuur zit rechts, we rijden links, maar rechts heeft wel voorrang. Gelukkig regende het, want vaak deed ik de ruitenwisser aan in plaats van de richtingaanwijzer en omgekeerd. Zit ook andersom. Al met al toch heelhuids bij het hotel aangekomen. Regen of niet, wij wilden graag nog het Kings park bezoeken met de botanische tuinen. Dus weer aan de wandel. Onderweg kwamen we nog langs de Bell Tower, maar die was dicht. Veel klimwerk naar Kings park, maar dat leverde ook weer een mooi uitzicht over de stad op. Op de top waren twee monumenten voor de slachtoffers uit beide wereldoorlogen. Er zijn hier betrekkelijk veel standbeelden. Ook gewoon langs de weg, maar ook op het perron of bij kantoren en in parken. Dat maakt de stad dan weer iets fleuriger. Langs de waterkant kwamen we nog een aantal aalscholvers tegen die hun vleugels lieten drogen. Toen het opklaarde werden we verblijd met een mooie regenboog. Op de terugweg gezocht naar een restaurant, maar dat bleek hier erg moeilijk te zijn. Op zondag 1e paasdag is alles open inclusief winkels, maar op 2e paasdag is alles dicht. Uiteindelijk toch onze magen kunnen vullen. Terug in het hotel de route voor morgen bepaald. Dan gaan we het eerste nationale park buiten Perth bezoeken. We hebben nu immers een auto tot onze beschikking.

José

Wereldreiziger